ЯК МОЖУТЬ
БАТЬКИ ДОПОМОГТИ ДИТИНІ В ПІДГОТОВЦІ ДО ШКОЛИ
v Для дитини Ви - зразок
мовлення, адже діти вчаться мови, наслідуючи, слухаючи, спостерігаючи. Ваша
дитина обов'язково буде говорити так, як Ви.
v Дитина успішніше засвоює мову в той момент,
коли дорослі слухають її, спілкуються з нею, розмовляють. Виявляйте готовність
слухати. Якщо роль слухача Вас втомлює, якщо Ви поспішаєте, не забувайте:
терпіння, виявлене Вами в дошкільний період, суттєво полегшить ваші проблеми в
майбутньому.
v Приділяйте дитині якомога більше
часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного
мовного спілкування поза сім'єю. Від ступеня раннього мовного розвитку
залежатиме подальший процес росту дитини в школі.
v Не забувайте, що мова та мовлення
краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки та любові.
v У кожної дитини свій темперамент,
свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії. Поважайте її неповторність.
v Ставте для себе та для дитини
реальні цілі. Ведіть і спрямовуйте її, але не підштовхуйте.
v Забезпечуйте дитині широкі
можливості користування кожним із 5 відчуттів: вона повинна бачити, слухати,
торкати руками, куштувати на смак і відчувати різноманітні елементи
навколишнього світу.
v Допомагайте дитині розвивати
дрібну моторику м'язів руки, аби їй було легше опановувати письмо. Для цього
необхідно багато вирізати, малювати, зафарбовувати, будувати, складати
невеликі за розміром деталі, зображення тощо.
v Забезпечуйте всі можливості та
умови для повноцінної гри дитини. Гра - це провідна її діяльність, це її
робота. Л. С. Виготський зазначав: «Чим
краще дитина грається, тим краще вона підготовлена до навчання в школі».
v Допомагайте дитині осягнути склад
числа. Немає необхідності, щоб дитина механічно могла лічити до 100 і більше.
Нехай вона рахує до 10-20, але їй вкрай необхідно розуміти і
знати, з яких чисел можна скласти 5, а з яких - 7 тощо. Це
є основою понятійного розуміння основ арифметики, а не механічного запам'ятовування.
v Працюйте з дитиною над розвитком
її пам'яті, уваги, мислення. Для цього сьогодні пропонується багато ігор,
головоломок, задач у малюнках, лабіринтів тощо в різних періодичних та інших
виданнях для дітей.
v Запровадьте для дитини вдома
єдиний режим і дотримуйтеся його виконання обов'язково (всі члени родини).
v Дитина повинна мати вдома певне
доручення і відповідати за результат його виконання.
v Необхідною умовою
емоційно-вольового розвитку дитини є спільність вимог до неї з боку усіх членів
родини,
v Не завищуйте і не занижуйте
самооцінку дитини. Оцінюйте її результати адекватно і доводьте це до її
відома.
ПОРАДИ
БАТЬКАМ ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ
ДИТИНИ ДО ШКОЛИ
Завданням батьків у процесі формування готовності
дитини до школи є:
1.Вселити у дитину віру у свої
сили, не здійснювати вплив, що веде до формування заниженої самооцінки.
2.Не допускати у душу дитини страху
до навчання, школи. Тому всі заняття з дитиною необхідно проводити в ігровій
формі, не підвищуючи голос до крику у разі неспроможності дитиною виконати
відразу ж те чи інше завдання у повному обсязі.
3.Потрібно частіше хвалити і
підбадьорювати дитину. Пам'ятаймо вислів Гомера «Боги і діти живуть там, де їх
хвалять».
4.Батькам і вчителям не потрібно
«тренувати» дитину виконувати наведені вище завдання та подібні їм. Таке
«тренування» дасть лише видимість успіху, а під час зіткнення із новими
завданнями дитина зазнає невдачі, яка може бути розцінена нею як особистісна
поразка.
5.З метою підвищення
рівня розвитку мислення і мовлення важливо навчити дитину брати участь у
колективних рольових іграх. Кожна роль у таких іграх потребує певного розвитку
психічних пізнавальних процесів (зокрема: активного мовленнєвого спілкування
із іншими учасниками гри, різноманітних операцій мовлення (аналізу, синтезу,
класифікації, узагальнення тощо).
6.Дорослим потрібно завжди обговорювати
з етикою прочитану книжку або переглянутий фільм. Майте також терпіння для
того, щоб вислухати схвильовану розповідь вашої дитини про побачене і пережите
на вулиці, про сварку з другом тощо. Ставте дитині побільше нескладних
запитань і прагніть вдержати на них повну, чітку і змістовну відповідь.
7.У дошкільному і молодшому
шкільному віці у дитини інтенсивно формується образне мислення. Важливе
значення для його розвитку мають заняття з малювання, ліплення, аплікації,
конструювання. Спробуйте разом із дитиною складати загадки, використовуючи
явища і предмети із оточуючої дійсності: («Хто шапочку має, та ніколи її не
знімає?» (Цвях, гриб, канцелярська кнопка); «В мене в кімнаті висить маленьке
«сонце», захочу — включу, а захочу — виключу!»
(Лампочка); «Мала трудівниця по квітах літала, дітям ласощі збирала» (Бджола і
мед)) тощо.
8.Психологами встановлено, що
розвиток моторики руки у дитини
дошкільного віку має тісний зв'язок із розвитком психічних пізнавальних
процесів. Тому, при недостатньому рівні розвитку дрібних м'язів та моторики
руки дуже корисними є такі вправи: нанизування ґудзиків, роздягання та одягання
ляльки, складання «мозаїки», ліплення, малювання тощо.
Немає коментарів:
Дописати коментар